Mobil Pazarlama




Geleceğin pazarlaması olarak tanımlanan mobil pazarlama, şu sıralar günümüzün vazgeçilmez bir parçası olmuş durumdadır. İçinde bulunduğumuz bu dijital dünyada, rakiplerinizle baş edebilmek ve inovasyona ayak uydurabilmek için mobil stratejinizin mutlaka olması gerekir. Eğer mobil stratejiniz yoksa işletmenizin yıkılması kaçınılmaz bir sondur. Mobil cihazlar artık gümümüzün vazgeçilmez bir parçası olduğundan dolayı, içinde bulunduğumuz bu dijital dünyaya uyum sağlayacak  pazarlama stratejileri oluşturmak ve hedef kitleye doğru kanaldan ulaşmayı sağlabilmek bir gereklilik haline gelmiştir.

  Mobil pazarlama: Cep telefonları, akıllı telefonlar vb. cihazlar yoluyla müşterilere veya potansiyel müşterilere ulaşarak; kurum, ürün, hizmet, fikir, eylem ve kişilere ilişkin pazarlama faaliyetlerinin yapılmasıdır.

 2012 yılında yapılan araştırmalara göre, ülkemizde cep telefonu kullanma oranı %91.9 ‘dur. Cep telefonlarını sabah uyandıktan sonra kullanmaya başlayıp, tüm gün boyunca elimizden düşürmüyoruz. Bu alışkanlıklar mobil pazarlamayı, firmalar için cazip kılar.

 Mobil pazarlamanın bir çok avantajı vardır. Bu pazarlama türü; tüketiciye hızlı ulaşır, maliyeti azdır, faydaları ölçülebilir ve geleneksel yöntemlere göre daha etkilidir. Ayrıca, stratejiler kişiselleştirilebilir. Yenilikçidir ve en önemlisi hedef kitlenize doğrudan ulaşma şansını size verir.

 Mobil pazarlama ile neler yapılabilir;

SMS: Mobil pazarlamanın en eski yeteneklerinden biri olan kısa mesaj servisi, günümüzde de hala önemini korumaktadır. Hedef kitleye direk ulaşmayı sağlar ve satışa olan etkisini en çabuk gösteren kanallardan biridir.


Lokasyon Tabanlı Pazarlama: Bu pazarlama yönteminde, mobil reklamlar kullanıcının bulunduğu ortama göre şekillenir.

QR Kodları: Kullanımı pek yaygın olmasa da, mobil cihazınızla okuttuğunuz bu kodlar sizi belirlenmiş bir web sayfası ya da bir uygulamaya yönlendirerek etkileşim sağlar.

Mobil Reklamlar: Mobil reklamlar dikkat çekici olduğu için dönüş oranları ile birlikte mobil reklamlar, mobil pazarlamada büyük önem taşımaktadır.

Mobil Web Site: İnsanlar artık dijital ortamda mobil cihazlardan web sitelerini ziyaret ediyor. Bu nedenle, her cihaza uygun bir arayüzü olan web sitelerinin olması oldukça büyük önem taşıyor.

Mobil Uygulama: Markalar bilinirliğini ya da satışlarını artırmak için mobil cihazlara özel yazılımlarla uygulama üretir. Bu uygulamalar üzerinden kullanıcılarla etkileşime geçerek hedeflerine ulaşmaya çalışırlar.
Alev GÜLER
Alev GÜLER

Erciyes Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü 4.sınıf öğrencisiyim. Okumakta olduğum bölüm dolayısıyla ve iletişim alanına ilgi duymamla birlikte sektöre dair yazılar yazmaktayım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder