Teknolojik gelişmelerin bir sonucu olarak
internet ve sosyal medya kullanımının artmasıyla insanlar,ürün, marka, yeni
tanışılan bir kişi,işverenin işe başvuran kişiyi internette araştırması gibi
birçok konuda bilgi almak için arama motorlarına başvuruyorlar.Genel olarak
birçok internet kullanıcısının olması ve bireylerin bu ortamda düşüncelerini herhangi
bir denetimden geçmeden rahatlıkla ifade edebilmesi markaların büyük kitlelere
ulaşılabilen internet ve sosyal medya alanlarına daha çok önem vermelerini
gerekli kıldı.Bu gereklilik online
itibar yönetimi olarak adlandırılabilir.Markaların,dijital ortamda
kendileri hakkında yapılan olumlu ya da olumsuz yorum,paylaşım ve haberleri takip
ederek kullanıcılar nezdinde iyi ve güvenilir bir profil oluşturmak için çevrimiçi
araçları kullanarak yaptıkları çalışmaların tümüne online itibar yönetimi
denir.İnternet üzerinde yapılan bir paylaşım ya da çıkan bir haberin unutulma
ihtimali olsa dahi silinen gönderilerin o süre içerisinde başkaları tarafından
kaydedilmesi ve bu yolla tekrar gündeme getirilebilecek olması ihtimali bu
uygulamanın gerekliliğini bir kez daha gözler önüne sermektedir.Online itibar
yönetiminde dış etkenlerden kaynaklı sorunlar olabileceği gibi markanın yaptığı
bir hata ya da yanlış algılanmadan kaynaklı bir durum da olabilir.
Arama
motorlarında karşılaşılan olumsuz bir paylaşım,yorum ya da haberin tüketici
davranışını olumsuz bir şekilde etkileyebilmesinin yanında marka imajı da
zedelenebilir.Bu nedenle herhangi bir krizle karşılaşmadan gerekli önlemler
alınmalıdır.Online itibar yönetimi için profesyonel bir ajanstan yardım alınabileceği
gibi kurum içinde bu konuyla ilgilenen bir ekip de kurulabilir.Dijital
ortamdaki olumlu ya da olumsuz markanızla alâkalı olan ve anlık müdahale
edilmesi gereken tüm paylaşımları bireysel olarak kontrol etmek oldukça zor
olacağından bu işi yapan yazılımlar kullanılmalıdır.Bu yazılımlar sayesinde
markanızla ilgili paylaşımlar filtrelenerek gerekli çalışmalar rahatlıkla
yapılabilir. Online itibarınız sanıldığı gibi sadece müşteri gözünde olumlu bir
profil oluşturmak için değil rakipler,çalışanlar,çalışan adayları,ortaklar ve
medya çalışanları için de önemlidir.Bu kadar önem arz etmesinden dolayı uygulanırken
dikkat edilmesi gereken bazı noktalar vardır.Bunlardan ilki ve en önemlisi
kullanıcılarla sürekli iletişim halinde olarak olumlu bir yorum,paylaşım ya da
haber yapıldığında bu içerikleri öne çıkartıp itibar yönetimine katkıda
bulunmak ya da olumsuz bir durum söz konusu olduğunda anında müdahale ederek
olumsuz içeriğin büyük bir krize yol açmasını engellemektir.
İkinci olarak başarılı
bir Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
çalışması ile arama motorlarındaki sonuçları etkileyerek olumlu sonuçların ilk
sayfalarda çıkmasını sağlayarak olumsuz sonuçların ileri sayfalara atanması
sağlanabilir.Online itibar yönetimindeki diğer bir yöntem ise marka ya da ürün
hakkında kasıtlı olarak yapılan olumsuz
içeriklerin hukuki yollara başvurularak kaldırılmasıdır.Hukuki yollara
başvurmak en son seçenek gibi görülse de kasıtlı olarak yapılan ve marka
imajını zedeleyen bazı durumlarda olumsuz içerikleri temizlemek bu şekilde daha
kolaydır.
Dijital ortamda kullanıcıların en aktif olduğu alanlar sosyal medya
kanallarıdır.Bu nedenle sosyal medyayı aktif kullanarak insanlarla sürekli
iletişim halinde olmak ve başarılı sosyal medya kampanyaları düzenlemek etkileşimin
fazla olduğu bu alanlarda daha hızlı geribildirim alarak online itibarın
arttırılması yönünde çeşitli avantajlar sağlamaktadır.Online itibar yönetiminin
avantajları olumsuz içeriklere hızlı bir müdahale ile markanın güven altına
alınması,marka değerinin ve imajının yükseltilmesi,hedef kitle profilinin
analiz edilmesi,halkla ilişkiler çalışmalarının en verimli şekilde
gerçekleştirilmesi olarak sıralanabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder